Keď sa váha zastaví.

Nie je väčšieho zúfalstva, ako keď sa postavíš na váhu a ona nie a nie ukázať menšie číslo. Buď sa zasekla alebo sa zbláznila a ukazuje ešte väčšie číslo, ako pred pár dňami. Nezačni panikáriť a už vôbec nestrácaj motiváciu. Je pre to jednoduché vysvetlenie.

Menštruácia

Najskôr sa pozri do kalendára a zisti kedy máš dostať menštruáciu. Ak je to pár dní, tak sa pravdepodobne tvoje telo začína pripravovať. Pred a počas menštruácie telo zadržiava vodu a to môže byť jedna z príčin prečo sa ti zastavila váha, alebo ti kľudne išla smerom hore. Moja skúsenosť je navýšenie váhy od pol až do dvoch kilogramov. Takže ti odporúčam sa jednoducho pred a počas menštruácie váhe vyhýbať. 

zdroj: pixabay.com

Zelenina

No ak na príčine nie je menštruácia, tak to bude z najväčšou pravdepodobnosťou nedostatok zeleniny. Jedným z dôležitých pravidiel LC je príjem zeleniny. Podľa mojich skúseností je minimálne množstvo 300 gramov denne, horná hranica je niekde pri 800 až 1000 gramoch, podľa toho ako veľmi ti chutí. 1000 gramov denne by som už asi neprekračovala. Samozrejme si treba dávať pozor aj na sacharidy a preto je najlepšie jesť tie druhy zeleniny, ktoré sú s nižším obsahom sacharidov. Ja osobne som nikdy moc zeleninová nebola. Keď som si predstavila, 300g zeleniny myslela som, že to nedám. Dala som a dáš to aj ty. Keď si zeleninu pripravíš a odvážiš zistíš, že 300 gramov nie je vôbec veľa a dokonca to množstvo zješ v pohode pri jednej porcii. Takže, ak si to rozdelíš na viac porcií je to úplne v pohode. Časom si začneš ešte aj pridávať, pretože ti to bude málo. 

zdroj: pixabay.com

Stres

Ďalšou možnou príčinou zastavenia váhy/chudnutia je stres. Nebudeme sa zaoberať krátkodobým stresom, ktorý je raz za čas u každého z nás. Ten v rámci chudnutia nie je až tak podstatný. Najhorší stres je ten dlhodobý. V strese telo začne produkovať kortizol, čo znamená že sa ti do krvi uvolní glukóza/cukor a tuk ako zdroj energie, tú treba podľa správnosti samozrejme minúť. Ak sa toto nestane telo si automaticky túto zásobu uloží. A ak si v nekonečnom kruhu stresu tak v podstate ukladáš a ukladáš. Dôležité teda je zbaviť sa stresu.

zdroj: pixabay.com

Pitný režim

O pitnom režime snáď nemusím ani písať. Bez vody by sme neprežili a bez vody ani neschudneme. Ja používam jednoduché pravidlo: vypiť aspoň dva litre vody denne. Samozrejme v lete viac. Ak nie si zvyknutá na vyšší príjem vody, priprav sa že zo začiatku ťa tvoj močový mechúr dosť potrápi častými návštevami toalety. Neboj sa, aj on si zvykne a ten počet návštev sa zníži. Takže, dať si na stôl fľašu s vodou (2 litrovú) a presne vieš koľko si vypila alebo ešte musíš vypiť. Nie je to nič komplikované.


zdroj: pixabay.com

Zhrnutie

Na koniec krátke zhrnutie. Ak sa pred a počas menštruácie vyhneš váhe, si na dobrej ceste ako si neprivodiť stres. Ak zješ dostatok zeleniny denne budeš plná vitamínov a budeš chudnúť.  Nezdržiavaj sa v dlhodobom strese. Snaž sa stresu zbaviť napríklad meditáciou, cvičením a hlavne pozitívnym myslením. Ak je v hlave všetko OK, tak nakoniec aj tvoje telo bude OK. A nezabudni to celé zapiť tekutinami..    

Andrea Imrichová
Ukazujem ľudom cestu k chudnutiu a zmene životného štýlu. Ja sama som na mojej ceste schudla 30 kg a zároveň prišla k poznatku, aká dôležitá je naša myseľ pri chudnutí. Pomáham ľudom s chudnutím a zmenou ich myslenia, pretože ja sama som to prežila. Baví ma inšpirovať ľudí na ceste k lepšiemu štíhlejšiemu životu plnom šťastia a energie, pretože som aj ja sama touto cestou išla. Môj príbeh si prečítajte tu >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.