Sacharidové vs. nízkosacharidové potraviny 1. – RYŽA

Čo čím nahradiť večný problém pri Low Carb stravovaní a tak sa poďme na to pozrieť podrobnejšie. Dnes sa zameriame na častú sacharidovú prílohu a to na ryžu.

Ryža

100 g ryže obsahuje približne 75 g sacharidov, takže ak si dáš napríklad na obed 100 g dlhozrnnej lúpanej ryže v surovom stave, máš pokrytý skoro celodenný príjem sacharidov.

Zaujímavé pri ryži je, že po jej uvarení klesne počet sacharidov v ryži na 28 g (/100 g) a jej kalorická hodnota je 129 kcal. Tu by sme si mohli teda ryžu na obed kľudne dopriať, ale museli by sme si ustriehnuť ostatné prijaté sacharidy v danom obede (vychádzam, že denný príjem sa pohybuje medzi 80 – 100 g sacharidov denne).

Čím sa dá ryža nahradiť?

Mojou prvou voľbou je karfiolová ryža. Rozmixovaním a dusením, získame veľmi chutnú náhradu ryže. Použiteľnú aj pri rizote. Karfiol pri dusení stráca karfiolovú chuť a ja ju dokonca aj mrazím. Čo sa týka počtov, má karfiolova ryža v 100 g cca 4 g sacharidov a kalorická hodnota sa pohybuje okolo 30 kcal. Takže, ak si porovnáme varenú ryžu s karfiolovou ryžou, tak karfiolovej ryži môžeme zjesť 7x viac.

Ďalšou skvelou možnosťou je Shirataki ryža, ktorá je vyrábaná z koreňa plodiny Konjac. Táto ryža nemá žiadne sacharidy a jej kalorická hodnota, je iba 5,3 kcal na 100 g. Tu, v podstate nie je čo dodať. Možno jediná nevýhoda tejto super potraviny je, že nemusí každému chutiť a zatiaľ ju je možné zohnať iba v obchodoch zo zdravou výživou.

Záver

Karfiolovej ryže môžeš zjesť 700 g a dostaneš sa na počet sacharidov, ako u uvarenej ryže pri 100 g. Ak nemáš rada napr. karfiol, dá sa ryža, nech už akákoľvek, nahradiť inou zeleninou napr. brokolicou. Všetko to závisí od toho, kto má čo rád. V článku som uviedla potraviny, s ktorými mám skúsenosť a používam ich.

Dúfam, že teraz nebude pre teba, už také ťažké nájsť si vhodnú náhradu sacharidovej prílohy a vymeniť ju za Low Carb.

Postupne sa budem snažiť pridávať ďalšie a ďalšie porovnávania sacharidových a Low Carb potravin. Ak máš skúsenosti, s inou formou náhrady za ryžu, budem veľmi rada ak sa podelíš s nami v komentáre príp. na Facebooku.

Andrea Imrichová
Ukazujem ľudom cestu k chudnutiu a zmene životného štýlu. Ja sama som na mojej ceste schudla 30 kg a zároveň prišla k poznatku, aká dôležitá je naša myseľ pri chudnutí. Pomáham ľudom s chudnutím a zmenou ich myslenia, pretože ja sama som to prežila. Baví ma inšpirovať ľudí na ceste k lepšiemu štíhlejšiemu životu plnom šťastia a energie, pretože som aj ja sama touto cestou išla. Môj príbeh si prečítajte tu >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.